Een mooi vormgegeven brochure kan een mooi uithangbord voor jouw bedrijf of organisatie vormen. Wanneer je het design op orde hebt wil je tegen een zo laag mogelijk tarief de beste brochure laten drukken die er te krijgen is. In deze tekst leggen we je uit hoe het proces van het drukken van een brochure in zijn werk gaat en welke invloed jij daar zelf daar op uit kunt oefenen.
Bedrijven streven ernaar om hun producten, diensten of events zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen van het publiek. Een brochure kan hiervan een ideaal overzicht geven. Het drukken van een brochure is een interactief proces waarbij de drukker alles zal doen om jouw wensen te realiseren. Zoek een drukkerij die jou kan helpen om jouw wensen te verwezenlijken.
Doel
Het doel dat elke drukkerij voor ogen zal hebben, is een schitterend eindresultaat waar beide partijen tevreden over kunnen zijn. Een professionele uitstraling van jouw brochure is het streven. Er zijn veel verschillende soorten en formaten van brochures die drukkerijen voor je zouden kunnen produceren. Tegenwoordig werken veel drukkerijen online. Onderdeel van de service vormt de mogelijkheid om je eigen brochure online samen te stellen. Op die manier kan de drukkerij snel reageren op jouw wensen.
Modellen
Brochures zijn in verschillende aantallen te bestellen via het internet : in oplages van 1 tot en met 1000 stuks en in oplages van 250 tot 20.000 stuks. Laten we beginnen bij de kleinste oplage. Je kan hiervoor kiezen uit verschillende papiersoorten, desgewenst in fullcolour leverbaar. De kleinste oplage begint al vanaf één exemplaar, je bent dus niet verplicht om direct veel brochures af te nemen. Mocht het papier je niet bevallen, of is het uiteindelijke resultaat niet zoals verwacht, dan heb je altijd weer de mogelijkheid iets opnieuw te bestellen. Daardoor zijn de keuzemogelijkheden groot. Ook voor wat betreft het binden zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt kiezen voor een brochure met een niet in de rug, maar ook de spiraalbundel, gelijmde rug en een losbladige brochure behoren tot de mogelijkheden.
Opdrachtgevers die in één keer veel brochures willen inslaan kunnen kiezen voor een grote oplage ineens. Een grote oplage verschilt in zoverre van de kleine oplage, dat de kleine oplage geprint wordt terwijl er bij grote aantallen gekozen wordt voor een drukproces. Daardoor is de prijs per brochure lager, maar het aantal mogelijkheden is iets minder. Nog steeds zijn ze in fullcolour leverbaar en zijn er verschillende papiersoorten waarop ze gedrukt worden, maar je kunt alleen kiezen voor een niet in de rug en de gelijmde rug. Daarom zal je keuze dus wat specifieker moeten zijn. Voor drukkerijen is het onmogelijk om ook bij hele grote oplages de keuzemogelijkheden zo groot te maken.