Een goed bedrijf wil natuurlijk dat de offertes op mooi papier verstuurd worden. Mooi briefpapier met het logo en de gegevens van de eigen organisatie is daarom zeer in trek bij veel bedrijven. Via internet is dit drukwerk papier tegenwoordig eenvoudig te bestellen. In deze tekst lees je meer over vormen en mogelijkheden van briefpapier laten drukken op maat.
Een professionele uitstraling van je bedrijf of onderneming is erg belangrijk. Mensen laten hun beeld van jouw organisatie voor een groot deel bepalen door ogenschijnlijke details als website, logo en briefpapier. Herkenbaarheid is daarom een vereiste waar je goed over na moet denken en veel werk in moet steken. Zorg eenheid van stijl en uitstraling.
Briefpapier is daar een belangrijk onderdeel van. Zorg dat het briefpapier aansluit bij andere uitingen zoals visitekaartjes, maar ook postkaarten en ander marketingmateriaal. Behalve het logo en het credo van het bedrijf gaat het steeds vaker ook om andere zaken zoals maatschappelijke waarden, milieubewustwording en verantwoording afleggen.
Deze waarden komen niet alleen expliciet terug in de uitingen van bedrijven, maar ook in hun keuzes. Zoals bijvoorbeeld de keuze van het soort briefpapier. In totaal zijn er meer dan drieduizend verschillende soorten briefpapier in omloop. houtvrij, gecertificeerd, gerecycled, en ga zo maar door. Dit is reden voor veel online drukkerijen om meer ruimte te maken voor de wensen van hun klanten om deze impliciete en expliciete boodschappen te verwerken in en op briefpapier.
Zo is ook mogelijk om eigen afbeeldingen te uploaden en te verwerken in het briefpapier. Dit maakt de herkenbaarheid de eigen organisatie groter, maar het vergroot ook de kans op verrommeling van het design. Daarom beiden veel online drukkerijen de mogelijkheid om een professioneel designer te betrekken bij het ontwerpen van het briefpapier. Op die manier kan de klant zijn eigen thema formuleren, logo’s en afbeeldingen aanleveren en de designer aan het werk zetten om er een krachtig en sprekend design van te maken. Het resultaat is een fullcolour briefpapier design dat in lijn is met het logo en de huisstijl van de eigen organisatie.
Wanneer men extra op wil vallen kan gekleurd briefpapier een overweging zijn. Het betreft in de meeste gevallen papier met een gewicht van 90 g/m2.
Eigenlijk kan de gehele pagina naar eigen inzicht ingevuld worden. Je kunt dus voor ieder deel van de pagina kiezen om bepaalde plaatjes of lege vakjes te implementeren zodat je bedrijfsidentiteit nog beter naar voren komt.
Prijs
Om je een indicatie te geven wat een gangbare prijs is voor briefpapier, laten we je zien wat het bedrag ongeveer is voor het laten drukken van één opdracht A4-briefpapier. Vanzelfsprekend wordt de prijs lager naar mate je meerdere vellen besteld. Zo betaal je voor tien stuks, het laagste aantal dat je kunt bestellen, een bedrag van 25 euro. Het grootste aantal exemplaren briefpapier dat te bestellen is in een keer is 2000 vellen. Hiervoor betaal je 303 euro.
Bezorgen
Het briefpapier dat je online bestelt wordt meestal binnen drie dagen bij je thuisbezorgd. De online drukkerijen werken hard om jouw wens naar behoren te vervullen. In principe maakt het niet uit of je nou zakelijke brieven verstuurd of een persoonlijke brief, een goede uitstraling, op uitstekend briefpapier kan iedereen gebruiken.